COMUNICAT LOCAL / 13 de maig de 2014

Àrea de Benestar Social, Salut Pública i Consum

Manlleu es suma al Dia Internacional contra l’Homofòbia i la Transfòbia El 17 de maig és el Dia Internacional contra l’Homofòbia i la Transfòbia. Manlleu va aprovar per ple una Moció contra l’homofòbia, la lesbofòbia i la transfòbia i es treballa per a la inclusió de la lluita LGTB en el “Pla d’Igualtat per a Ciutadania 2012-2016” impulsat des del Servei d’Informació i Atenció a la Dones (SIAD) de Manlleu

Des que es va aprovar pel Ple Municipal del 21 de gener de 2014 la Moció contra l’homofòbia, la lesbofòbia i la transfòbia, l’Ajuntament de Manlleu ha estat treballant per incloure aquesta lluita a les polítiques que ja s’apliquen a la ciutat. En aquest sentit, s’està treballant per a la inclusió de la lluita LGTB en el “Pla d’Igualtat per a Ciutadania 2012-2016” impulsat des del Servei d’Informació i Atenció a la Dones (SIAD) de Manlleu. Des del web de l’Ajuntament de Manlleu (www.manlleu.cat ) es pot accedir a la moció aprovada pel Ple Municipal i a l’espai web de l’observatori contra l’homofòbia des del que es poden denunciar les agressions cap aquest col•lectiu. Al llarg del mes de maig s’afegiran altres enllaços d’interès recomanats per l’associació TALCOMSOM. A més, de cara al curs escolar 2014-2015 s’oferirà als centres educatius tallers que versen sobre la identitat i orientació sexual, fomentant el respecte i la lliure elecció de cada persona. Dissabte 17 de maig, Dia Internacional contra l’Homofòbia i la Transfòbia, es celebra a nivell mundial que el mateix dia de l’any 1990 l’Organització Mundial de la Salut va deixar de considerar l’homosexualitat com una malaltia mental. En relació a aquesta dia, la Biblioteca Municipal de Manlleu visibilitzarà durant tota la setmana els llibres que versen sobre temàtica LGTB i es farà esment de la diada en el concert ‘Temps de pau, temps de lluita’, interpretat pel Quartet Brossa amb l’espectacle dedicat a la “Músiques de l’Holocaust” que es durà a terme el 17 de maig a Can Puget (Baixada de la Fidela, 1-3) en el marc del 24è Cicle de Concerts Amics de la Música Manlleu.

Manlleu, maig de 2014

Manlleu es suma al Dia Internacional contra l’Homofòbia i la Transfòbia