Nacio digital garrotxa

Noticia de Nació Garrotxa: http://www.naciodigital.cat/garrotxa per Pau Masó, Olot | 24/02/2017 a les 09:18h

Veure noticia a Nació digital:

Olot crea el Servei d’Atenció a la Diversitat Afectiva, Sexual i de Gènere

Vol ser un punt d’informació, assessorament i recull de queixes o denúncies per aquelles persones víctimes d’una discriminació.
El Consorci d’Acció Social de la Garrotxa és l’entitat que gestionarà el servei.

Durant el passat ple celebrat a Olot el 23 de febrer, l’Ajuntament va aprovar la creació del Servei d’Atenció a la Diversitat Afectiva, Sexual i de Gènere. És un servei d’atenció, informació i assessorament a les persones que pateixen o han patit alguna discriminació per raó de diversitat o gènere.

El nou servei tindrà la seu al Consorci d’Acció Social de la Garrotxa i recollirà denúncies i queixes per tal que siguin tramitades. També es faran actuacions de prevenció com la redacció de protocols per a entitats i administracions. Per altra banda, les persones ateses al nou servei podran rebre atenció social, suport psicològic o assessorament jurídic.

Caldrà demanar cita prèvia per rebre atenció a la diversitat enviant un correu electrònic o trucant al Consorci d’Acció Social. L’usuari serà atès per una persona que s’incorporarà de la plantilla actual que forma el Consorci i que dedicarà deu hores setmanals al nou servei.

Adhesió a a la Xarxa de Municipis LGTBI

En sintonia amb la creació del Servei d’Atenció a la Diversitat, el ple d’Olot també va aprovar incorporar-se a la Xarxa de Municipis LGTBI (Lesbianes, Gais, Transsexuals, Bisexuals i Intersexuals), una plataforma que busca compartir coneixements i informacions per evitar discriminacions per raó de diversitat sexual o gènere. L’adhesió implica l’Ajuntament d’Olot a participar en les reunions i trobades entre els municipis membres de la xarxa.

Olot crea el Servei d’Atenció a la Diversitat Afectiva, Sexual i de Gènere