La Biblioteca Municipal de Manlleu duu a terme un projecte per fomentar la igualtat entre nens i nenes. Es tracta d’una bossa de llibres que s’ofereix a les escoles i s’adapta a cada cicle d’educació infantil i primària. L’objectiu és oferir recursos als educadors per tractar i fomentar la igualtat de gènere a les classes.

Cada bossa inclou contes que tracten sobre els drets de les dones, la coresponsabilitat en les tasques domèstiques, l’educació afectiva, el rol de pare i mare, la diversitat familiar, l’homosexualitat, l’educació sexual en el sentit de la igualtat de gènere, el joc no sexista…

La biblioteca deixa les bosses a les escoles durant 15 dies perquè puguin llegir els contes i promoure el diàleg a la classe. La tria dels contes s’actualitza cada any per part de la biblioteca. Les escoles interessades sol·liciten la bossa en préstec a la biblioteca.

Amb cada bossa es dóna també una llista amb tots els llibres, un petit resum de cada llibre i una especificació del tema que tracten, perquè els mestres tinguin una orientació sobre com utilitzar-los.

L’activitat va iniciar-se el 2010, juntament amb la publicació d’una guia de lectura per a la igualtat entre nenes i nens editada pel Servei d’Informació i Atenció a les Dones de Manlleu i la Biblioteca Municipal de Manlleu.

Noticia de la Biblioteca Virtual de la Diputació de Barcelona:

Una bossa de contes per promoure la igualtat de gèneres a la Bibloteca de Manlleu